Nagy munkasebességgel, alacsony fajlagos vonóerőigénnyel, üzembiztosan működik. A kovácsolt svéd acélból készült kések élettartama kiemelkedően hosszú.
ahol a keményre száradt felső réteg alatti nedves zónát más gépek túltömörítenék. A korábbra hozott vetés sokszor jelentős terméstöbbletet hoz.
hatékonyabban aprítják és egyengetik a felszínt, ezzel menetszámot, talajtaposást spórolva. A jól előkészített magágyon biztosabb a kelés.
Az FKM a Forgókapás Magágykészítő rövid neve, amely egy kombinált munkagép, jellemzően két sor BUSA Forgókapából (BUSA Rotor), egy simító művelőelemből, törőhenger elemből és újabban egy sor nyitókapából áll. Eredetileg őszi szántások elmunkálására tervezte Horváth Benedek, majd licenszelte a Mezőgép számára KRM néven. Később a BUSA termékeként jelent meg a ma ismert formájában, nagy munkasebessége, kiváló rögaprító képessége miatt kezdett terjedni. A friss szántásokból egy menetben volt képes ülepedett magágyat készíteni.
Nagy fejlesztési ugrás volt az állítható szögállású Forgókapa szabadalom, mely révén a művelési mélység a művelhető réteghez igazítható. A forgatásnélküli művelés terjedésével gyakrabban kellett ülepedett területeken tavaszi magágyat készíteni, ezért került a gépek elejére a nyitókapa. Újabb terjedési ugrást a gumihengeres elmunkáló és a szabadalmazott belső tisztítós törőhenger hozott, melyekkel a forgókapa a perctalajok “jolly jokere” lett. Jelen formájában olyan talajokon lehet vele idejében magágyat készíteni, ahol korábban a kemény felszínt csak nehéz géppel lehetett művelni, de mire e nehéz gépeket elbírta a nedves altalaj hosszú idő alatt jelentős és értékes vizet vesztett.
A BUSA Rotor nagyfokú üzembiztonság, hosszú élettartam és kis üzemeltetési költség mellett biztosít terméshozam-növekedést és hozambiztonságot az időben elvetett növények esetében. Gazdák elmondása alapján jelentős veszteségeket kerültek el évről-évre, akik a BUSA FKM Forgókapás Magágykészítő után korán tudtak vetni.
Amellett, hogy elérhető nagy munkaszélességű kivitelben is, ami a nagy munkasebességgel párosulva gyors munkafolyamatot eredményez, üzemanyagot is spórolhatunk, hiszen nem kell 2-3-szor végig menni a földön a tökéletes magágyért, nem mellesleg a talajt sem tapossuk annyira.
mivel kis energiaigény mellett tartható gyommentesen a felszín. Vetőadapterrel felszerelve, akár szórva vetésre is alkalmas kiváló bekeverő képessége miatt.
A Forgókapa kiemelkedő előnye a felszíni szármaradvány tolerálása, nehezen dugul a gép. A rotorok alátakarási funkciója segít a szármaradványok sekély talajba juttatásában. A gép elején található nyitókapák kissé leiszapolódott talajok művelését is lehetővé teszik.
Kifejezetten jó párosítás repcéhez, ahol az extra sík magágy könnyebbséget jelent betakarításkor.
Organikus termelési rendszerben fokozott szerepe van a technológia egymásra épülésének. A BUSA FKM könyörtelen gyomirtó, magágykészítés után egyből vetve a legjobb esélyt kapja a növény a gyomokkal szembeni versenyben. Ahhoz, hogy később precízen tudjunk vetni..
sorközt művelni, elengedhetetlen a jó alap, a sík és egyenletesen tömör magágy, amit a Forgókapa létrehoz.
A Forgókapa egy alapjaiban új működésű magágykészítő- és szántáselmunkáló munkagép, melyet a ’80-as évek végén fejlesztett ki és szabadalmaztatott cégünk alapítója, Horváth Benedek.
A saját fejlesztésű művelőelemet szántóföldön, sorközben és ültetvényekben is alkalmazzuk. A művelőelemek intenzív rögaprító hatással, kiváló gyomirtó képességgel rendelkeznek, a szerszámok nagy sebességű és gyorsulású mozgásából adódóan.
Hatalmas előnye a merev szerszámokhoz képest, hogy nem tömődik, nem dobálja a talajt, így nagy sebességgel, felügyelet nélkül lehet vele dolgozni.
magágykészítéshez e törőhenger, szabadalmaztatott belső sárkaparós változatát ajánljuk.
Ahol ez a henger eldugul ott nem szabad talajt művelni. Érdemes céleszközként használni egy léces hengerrel párosítva, mert száraz körülmények között gyorsan kopik.
Kisebb gépeink is elérhetők fix- vagy csukható változatban. A nagy gépek funkcióját tölti be, ám a kisebb súlya miatt, szélsőséges laza talajokon sem süllyed el.
Kiforrott szerkezet, amely évek során apró lépésekkel fejlődött. Fix vagy csukható változatban is elérhető, a háromba csukódó váza 8 méter feletti munkaszélességet tesz lehetővé stabil, széles közúti szállítással.
Kis szállítási szélességre optimalizált szerkezet, a két szárny függőlegesre csukódik, így a gép nem túlméretes. Elérhető automatikus munkahelyzet és szállítási helyzet rögzítéssel.
Könnyű és nehéz, fix és csukható gépek is készülhetnek függesztett kivitelben. Használatát a kis parcellák vagy az egyszerűbb közúti közlekedés indokolhatja.
Vontatott géppel könnyebb dolgozni, mert azzal lehet kiemelés nélkül forogni, jobb a hosszirányú szinttartása, de vannak esetek, amikor a függesztett kivitel elengedhetetlen kompromisszum.
A BUSA Forgókapája több megoldással is fel van szerelve a szélsőséges talaj állapotokhoz. Az első ilyen az állítható szögállású rotor. Tavasszal lapos szögállással nem nyúl le a nedves rétegekbe, nedves talajokra fejleszetettük ki a gumihengerünket és a belső sárkaparós léces hengerünket is, ezek egyike sem dugul el nedvesebb talajokon sem.
Az BUAS FKM munkagéppel egy menetben készíthető tökéletes magágy.
A válasz az, hogy talajfüggő. De az alap beállítási irányok:
1. Váz vízszintes
2. Kerekek a levegőben
3. Szárnyak lecsukva és biztosítva
4. Gép a rotorokon fekszik fel
5. Simító beállítása: Se sok, se kevés földet ne szállítson! Sok a szállított föld: ha a rotorok nagyon benne járnak a földben. Kevés a szállított föld: ha a törőhenger laza talajon sávosan dobálja a földet.
6. Törőhenger beállítása: 5-6 cm mélyen, mindenhol tömör „magágytalpnak” kell lenni, hogy ne tudjon kijönni a talajból a nedves levegő, ez sarokkal érzékelhető. Menet közben a törőhenger rugót összefogó csavarok anyái körülbelül 2 cm-t kiállnak a rugótányérból.
7. Rotorszög – állás beállítása: Friss szántás, sok növényi maradvány – legnagyobb szögállás. Tavaszi simítózás – leglaposabb szögállás. Tavaszi vetőágy – közepes vagy nagyobb szögállás.
Gyakorlatilag hegyesre lehet koptatni. Félidőben a késeket meg kell forgatni, az első kapasort átszerelni hátsóra.